مقاله

تاریخچه لباس بچه گانه

مروری کوتاه بر تاریخ لباس بچه گانه

 

پیش از قرن بیستم، در لباس‌ نوزادی و لباس‌ بچه گانه تمایز جنسیتی وجود نداشت. یعنی دختران و پسران یک مدل لباس می‌پوشیدند. لباس بچه گانه فقط با همین نام شناخته می‌شد. لباس‌ دخترانه و لباس پسرانه تقسیم‌بندی نشده بودند. کمی بعد لباس‌ کودک در حقیقت سایز کوچک‌تری از لباس مردانه و زنانه شد. یعنی لباس‌ بچه‌گانه در همان رنگ و مدل فقط در سایزهای کوچک‌تر تولید و توزیع می‌شد. پس از مدتی لباس‌ دخترانه و لباس پسرانه تفکیک شد. دختران لباس‌های دخترانه سفید تزیین شده با تور و گل‌دوزی و پاپیون می‌پوشیدند و پسران لباس‌های ملوانی خود را با شلوارک می‌پوشیدند. کمی بعدتر کودکان در مدارس لباس فرم پوشیدند. به مرور زمان صنعت مد وارد دنیای مدرن شد و لباس‌ها شکل و شمایل متنوعی با رنگ‌های مختلفی به خود گرفتند. در ادامه‌ی این مقاله به انواع لباس دخترانه و رنگ‌ها و کاربرد آنها می‌پردازیم.

 

رنگ و جنسیت در لباس بچه گانه

 

همان‌طور که آگاه هستید، لباس یا پوشاک پوششی برای بدن است. لباس‌ها امروزه در انواع مختلف برای سلیقه‌های متفاوت قابل تهیه هستند. پوشیدن لباس نوعی هنجار اجتماعی به شمار می‌آید که شامل سن و سال نمی‌شود. یعنی فرد از بدو تولد تا لحظه‌ی آخر عمر لباس به تن می‌کند. به مرور زمان و در طی اعصار مختلف پوشیدن لباس جزیی از نیازهای ذاتی انسان به شمار می‌رفت. حالا در این عصر می‌توانیم بگوییم که لباس از هر نوع و هر جنسی که باشد جزء لاینفکی از انسان محسوب می‌شود. نکته‌ی جالب این است که به طور کلی پوشاک علاوه بر جسم، به روح و روان ما نیز مرتبط است. این موضوع نقش پررنگ‌تری در لباس بچه گانه ایفا می‌کند. موضوع لباس بچه گانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. حتی در کشورهای مختلف از جمله در کشور ما جشنواره‌ای به نام جشنواره‌ی ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان برگزار می‌شود. حال باید نگاهی به تاریخچه‌ی لباس بچه گانه و لباس نوزادی بیندازیم و سپس نقش رنگ‌ها را در لباس‌های بچه گانه بررسی کنیم.

 

انواع لباس دخترانه

 

دختران روحیه‌ی لطیف و زیبایی دارند. لباس‌های دخترانه تنوع بسیار بالاتری نسبت به لباس‌های پسرانه دارد. به همین منظور است که اصولاً طراحان لباس کودک، برای دختر بچه‌ها لباس‌های خاص، خوش‌رنگ و بسیار زیبایی طراحی می‌کنند. لباس‌هایی که گاهی برگرفته از شخصیت‌های زیبا و تاثیرگذار کارتونی هستند؛ لباس پرنسس‌های دیزنی مانند سیندرلا و راپونزل و… اغلب پیراهن‌های دخترانه را از روی پیراهن‌های آن شخصیت‌ها طراحی و تولید می‌کنند. لباس‌ دخترانه بیشترین تنوع را در بین لباس‌ کودک دارا می‌باشد. به جز پیراهن دخترانه، از لباس‌های تابستانی می‌توان به شومیز، دامن، تاپ، شلوارک دخترانه، شلوار دخترانه، سرهمی دخترانه و لباس زیر دخترانه اشاره کرد. از جمله لباس‌های زمستانی می‌توان از کاپشن دخترانه، بافت دخترانه، جوراب و جوراب شلواری دخترانه نام برد. می‌توانید در فروشگاه آنلاین لباس بچه‌گانه ماه تی تی ، انواع لباس بچه گانه را تهیه کنید. ما در فروشگاه آنلاین لباس بچه‌گانه ماه تی تی، علاوه بر لباس بچه گانه، برای فرزندان دلبند شما امکان خرید انواع کیف دخترانه و کفش دخترانه را با تنوع بالا فراهم کرده‌ایم.

 

نقش لباس کودک شما در اجتماع

 

قطعاً پوشاک و لباس نقش بسیار مهمی در روابط اجتماعی ما دارند. شما وقتی وارد جمعی می‌شوید قبل از اینکه لب به سخن بگشایید، مخاطب به شما نگاه می‌کند. اولین چیزی که توجه او را به شما جلب می‌کند لباس شما است. به همین منظور است که از کودکی به ما می‌آموزند که به لباس خود اهمیت دهیم. بحث گرانی یک لباس نیست! موضوع مورد بحث تمیزی و شیک بودن و آراستگی شما و لباستان است. تفاوتی ندارد که شما چند ساله باشید. شما در هر سن و سالی باید لباسی درخور و مناسب بپوشید و به فرزند خود نیز لباس‌های کودک زیبایی را بپوشانید. لباس بر روحیه، شخصیت و جایگاه اجتماعی فرزند نازنین شما تاثیر می‌گذارد.

 

نقش رنگ در لباس بچه گانه

 

شاید حتی به این موضوع فکر هم نکرده باشید اما باید بدانید که رنگ نقش بسیار مهمی را در زندگی کودک و به خصوص لباس بچه گانه ایفا می‌کند. متاسفانه در کشور ما تفکیک رنگ لباس دخترانه و لباس پسرانه از همان نوزادی شروع می‌شود. به دختران لباس صورتی می‌پوشانند و پسران را آبی‌پوش می‌کنند. بعضی از خانواده‌ها از بدو به دنیا آمدن می‌خواهند فرزند پسر را مرد بار بیاورند و با بزرگ‌تر شدن کودک لباس‌های تیره جایگزین رنگ‌های دیگر می‌شوند. غافل از اینکه رنگ‌ها و به خصوص رنگ‌های شاد چه تاثیرات شگرفی بر ذهن و احساسات و روحیه‌ی کودک دارند.

 

نقش رنگ در روحیه کودک

 

رنگ یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند اثرات مثبت و یا منفی بر روی کودک بگذارد. قبل از خرید لباس باید سعی کنید که روان‌شناسی رنگ‌ها را یاد بگیرید. این به شما کمک خواهد کرد تا بهتر و راحت‌تر برای انتخاب رنگ لباس فرزنتان تصمیم بگیرید. در عصر امروز رنگ‌های دخترانه و پسرانه تفکیک شده‌اند. اما هیچ ایرادی ندارد که دختر شما پیراهن دخترانه آبی و یا شومیز دخترانه سرمه‌ای بپوشد. این را به خاطر بسپارید که رنگ قرمز، رنگ اصلی رنگ‌های گرم است. رنگ‌های گرم شامل قرمز، نارنجی، زرد و قهوه‌ای می‌باشند. این گروه از رنگ‌ها باعث شادی خوشحالی و هیجان فرزند شما خواهد شد. گروه رنگ‌های سرد شامل رنگ‌های آبی، سبز و بنفش می‌شود. رنگ آبی باعث می‌شود کودک شما آرامش را تجربه کند و به صلح بیندیشد. رنگ سبز ارتباطی خاص بین او و طبیعت را برقرار می‌کند. لباس بچه گانه آبی تیره و یا سرمه‌ای اعتماد به نفس کودک شما را افزایش می‌دهد.

 

لباس بچه گانه و رنگ‌ها در ماه تی تی

 

ما در فروشگاه آنلاین لباس بچه‌گانه ماه تی تی به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا سعی کنید فرزند خود و لباس‌‌های بچه گانه فرزند خودتان را محدود به جنسیت کودک نکنید و اجازه دهید فرزند شما در هر سنی رنگ لباس مورد علاقه‌اش را انتخاب کند و بپوشد. در فروشگاه آنلاین لباس بچه‌گانه ماه تی تی انواع لباس دخترانه و لباس پسرانه در رنگ‌‌بندی‌های متفاوت و زیبا موجود است. سلامت روحیه و روان فرزند دلبند شما برای ما بسیار مهم است. ماه تی تی همواره می‌کوشد با ارائه‌ی به روزترین و با کیفیت‌ترین لباس‌های بچه گانه گامی مثبت در جهت راحتی انتخاب لباس کودک شما عزیزان بردارد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *